HeartBeat

Followers

Monday, January 4, 2010

dari SE W902 bertukar ke SE C902

SE W902 ke SE C902

* yea...kawan2....saya sudah slamat menukarkan telefon saya ke C902...x byk beza pon cume yg lamer Walkman dan yg baru Camera...hubby suggest amik C coz saya telampau taksub sgt dgn gambar.....hihii...hubby pon tau...selama setahun guna W902...saya x praktik pon asas phoneitu...xkisah pon nk dgr lagu2 dr phone tersebut....hahaha....cume saya taksub amik gamba2 kami sefamily....act. xder la dlm plan nk tuko phone....cume seminggu sblm tuh hubby dpt free henpon...henpon dr brands yg same cume berbeza jenis jek...ape taknya....henpon tuh betul2 jatuh pd tayar motonya....ingatkn batu ape yg jatuh skali henpon free yg tergolek...sgt kesian same henpon tersebut...hubby amik dan gilap cantek2....siap di screen proctecter nya....dibalutnya dgn sarung yg sgt cantek....sedangkan henpon lame x kisah pon nak jaga...hihihi....sian hubby saya kan....act. hubby dah lame nk beli henpon baru, tp x berkesempatan nk beli bile melihatkan kewangan x mengizinkan....bile dah dpt..ape lg jaga punyer baik lah...dan sebenar2nya hubby teringin sgt nk ade henpon 3G yg bleh wat video call.....nk bg anak dara die rase sonok tgk muke ayah die terpampang di screen henpon yg bergerak...hahahhaa....kelakar sungguh....


* biler hubby dah lengkap dgn phones 3G nya....phones saya lak bermasalah...setelah ditukar bagai kad biasa ke kad 3G....still x bole lg..amat la pelik, sbb hubby buat senang sgt....puas digodeknya siang dan malam...smpaikan hubby yg lebih2 plak buatkan phones saya jd 3G....terbang RM 25 utk tukar kad 3G....hihihi....xpe saya ikutkn ajer hubby sbb saya nk menyokong die....nmpk sgt beriya2.....akhirnya hubby menjelajah ke semua kedai henpon bertanyakan perihal henpon saya.....ade yg kate flash sudah rosak...makluman tuk kawan henpon lame saya ade lampu flash dan bole dibuat torchlight sekiranya memerlukan lampu di tempat gelap....sgt terang oke flash tersebut.....hahahaa....maybe rosak angkara si TIA yg sgt ske mebaling henpon saya...huhuhu....sgt sedih oke....ade yg kate setting x betul...akhirnya hubby membuat keputusan agar henpon saya tuh di trade in ke henpon lain....dan skali lg hubby menjelajah ke kedai2 henpon utk mencari harga yg tinggi utk henpon saya agar saya tidak menambah pada kadar yg tinggi utk henpon baru.....hehehe...byk kedai memberi dgn kadar yg sama iaitu RM 300....sketnya....tp xpe lah henpon tuh pon dah rosak....


* so malam krismas arituh kami berbelanja ke care4 sementara nk pulang ke rumah....punya x disangka tanya2 di booth2 yg ader.....ade satu kedai yg tawarkan harga yg agak tinggi....coz cina tuh siap leh tanya lg brape harga yg kite nk tambah utk harga henpon baru...hihihi...juz dlm RM 200++ coz henpon saya ade memory kad 8GB oke....so punye la rase mcm x sanggup nk berpisah dgn henpon lamer...so ckp kt cina tuh nk hold dulu kasi otak pikir dulu...hihihi...last2 sblm blk singgah games park bg TIA sonok main dulu...last2 mase kt ctu la bincang2 ngan hubby camne..nak ke x amik henpon tuh ....berbaloi x kalo amik...coz cina tuh tawarkan byk jugak lah dlm around RM 400++ lebih.....so punye lah wat keje giler...kami patah balik ke booth cina tuh....trus angguk2 kate setuju....hihihi....trus la cina tuh x ckp byk..trus amik set kotak henpon tersebut....dh siap bukak bil lg..maybe premis care4 tersebut dah nk tutup....trus henpon lame dibelek....ditry mcm2...last2 tanye kiteorg "eh u punye henpon xbole 3G ka....ada 3G ka xda.."...last2 hubby cpt2 ckp..mane saya tau....saya bukan main 3G....muke seyes betul..mmg belakon skema betul la mlm tuh....pd hal time cina tuh sibuk2...hubby siap kol gune henpon br dgn henpon jumpa die tuh..kiteorg 3G kt ctu gaks...hahhaa..siap gelak2 lg...pastu cepat2 off line bile cina tuh dtg.....coz sblm tuh hubby dh try kad 3G saya ke henpon nya..mmg sah bole...maknanya henpon tuh yg rosak....so agaknya cina tuh xnak pikir2...trus kiteorg bayar...dan cpt2 blah....coz kalo henpon tuh dibaiki pon amik kos yg byk gaks...so baik beli henpon baru jek...dgn x semena2...mlm tuh gaks hubby rodek2 henpon baru saya...hihii.....onn line jek trus dah ade 3G...n dr ctu kami suami istri sibuk download theme/games/sofware/ringtones...yg besh2 ...dan saat tuh kami berdua mmg berjaga2 dgn si TIA ni agar x sesuke ati main2 henpon kami...kene awasi itu TIA..agar x campak2 lg henpon....hahahhaa...itu lah perihal henpon baru saya dan henpon lama saya...so di tahun baru ni....ade lah semangat henpon baru...hhahaa...


* utk TIA dan saya ber 1st time ngan 3G...sgt2 kelakar oke.....TIA siap ckp....nape gamba TIA kecikkkkkkk jek....(mcm dialog budak astro yg pasal iklan mate burung lg kecikkkk dr matenyaaa...)...hihii....mula2 tuh excited sgt tgk muke ayah die....abis ditenungkan ayahnya...x ckp ape pon...ayah kt saner...dok sengih2 tgk gelagat anak...hahaha....saya lak berebut 2 ngan si TIA..sbb screen nmpk kecik jek....hahhaa.....itu jek lar....lps ni bleh la hari2 pon make video call...leh peksa hubby kt mane ngan saper...hihii..


| ni ler henpon merah sayer..... |

| ni ler henpon free hubby tuh...|


1 comment:

Delimasari said...

cantiknye warna terang he2...