HeartBeat

Followers

Tuesday, August 9, 2011

OST Ramadhan Terakhir

korang layan x cerita nie.....elok sgt gayanya kan di tonton di bulan ramadhan.....slot Samarinda Ramadhan Terakhir...mcm ako 1 family mmg x sabar la nk tunggu cite nie....kul 10.30 mlm dah tepacak dpn tv...hihihi...mmg besh woo layan crite² bersiri ramadhan nie...mcm tersentuh gak tgk cite ni..ye lah berkisarkan kehidupan warga kota yg sosial dan x mengendahkan peraturan² agama...kire ikut suke la anak beranak nk buat ape...mcm anak² buat benda² keji pon mak pak x kesah....paling besh layan oo soundtrack cerita ni...mendayu² sungguh...sampai tertanya² siapa la penyanyyinya...rupanya penyanyi soundtrack ni adalah Pompa Bensin lagu yang bertajuk "Jangan Lupakan Namaku" 

SINOPSIS RAMADHAN TERAKHIR
Ramadan Terakhir mengisahkan Hisham seorang usahawan yang berjaya berusaha membimbing isteri dan anak-anaknya untuk kembali ke jalan yang benar di sisi agama Islam. Dia disahkan mengidap kanser kronik dan mempu untuk bertahan beberapa bulan saja lalu bertekad untuk membetulkan semula haluan hidup beliau yang begitu tercemar dengan pelbagai dosa sepanjang hidupnya.
Perubahannya itu telah dipandang sinis isterinya Mazni yang terus hanyut dibuai keenakan dan keseronokan. Apa lebih menyedihkan, anak lelaki mereka Daniel turut melakukan pergaulan dan perlakuan tanpa batas bersama teman wanitanya Rossa.
Pada masa yang sama Hisham sering bermimpi didatangi seorang wanita yang dikenali bernama Khadijah yang telah meninggal dunia. Kak Hawa, pembantu rumah mereka pula memutuskan untuk menamatkan perkhidmatannya. Kekosongan itu pula bakal di isi Sakinah seorang gadis bertudung, lemah lembut dan kukuh didikan agamanya. Pengambilan Sakinah sebagai pembantu rumah baru juga adalah satu agenda tersirat Hisham dalam melaksanakan misi kekeluargaannya. Siapakah sebenarnya Sakinah? Apakah maksud sebenar di sebalik kehadiran Khadijah dalam mimpi Hisham?
Lirik Lagu Jangan Lupa Namaku - Pompa Bensin

Walau aku tidak bersamamu
Jangan engkau lupakan diriku
Walau aku tiada di sisimu
Jangan engkau lupakan namaku

Kerana
Aku mengingati mu
Kerana
Aku men’cintaimu

Andai aku
Bisa bertemumu
Dengan senyum ku tadah syukurku
Andai aku bisa menyentuhmu
Air mata pasti deras gugur

Kerana
Aku merindui mu
Kerana aku sentiasa
Menyintaimu oh sepenuh hati

Walau kamu
Jauh di mataku
Jangan aku hilang dalam kalbu
Saat kamu samar mengingati
Jangan aku terus kau lupakan

Kerana aku
Sentiasa mengingatimu
Kerana aku
Sentiasa menyayangimu oh kekasih hati

Andai aku bisa memelukmu
Pasrah aku tabah diujimu
Andai aku bisa dicintai
Dengan rela menyerahkan hati

Kerana
Aku merindui mu
Hmmm Kerana aku sentiasa menyintaimu

2 comments:

~ Puan Yan @ Mama Aliff ~ said...

suka tengok si mazni tu.. pandai ek fazlina tu berlakon garang ya amat..

laki dia bukan kena HIV ke ? mcm dah dpt agak dah saper si sakinah..saper si akhie tu.. tapi, tunggu ke la..

kalo radiusone punya citer, kekadang ending dia lain dari yg lain :)

~ana~ said...

ana pun tgk cite nih..kalau ter missed satu2 episode, sanggup tgk kat tonton..heh3x..